Услед новонастале ситуације и ванредних околности, од 17.3.2020.године организује се настава на даљину за све ученике основних школа Републике Србије.
У том смислу потребно је пратити сва додатна упутства и обавештења која ће благовремено бити објављена на школском сајту.
План рада ће се реализовати током трајања кризне ситуације( ванредног стања)
и по потрeби допуњавати и мењати
Активност
|
Начин остваривања |
Реализатори |
Праћење остварености |
Стална комуникација, умреженост и праћење информација и дописа из Министарства и ШУ |
Разговори стручних сарадника, директора и помоћника директора, предлози, договор, размена идеја и материјала електронском поштом и путем друштвених мрежа (Viber) |
Директор,помоћник директора, педагог, психолог |
Електронским путем или преко Vibera По потреби телефонски |
1. Учествовање у изради индивидуалног плана рада настaвника и оперативних планова по разредима и предметима |
Утврђивање структуре садржаја и форме индивидуалних и недељног оперативног плана Школе- према упутствима и препорукама ШУ и Министарства Координација са руководиоцима Разредних и Стручних већа |
Педагог Руководиоци стручних и разредних већа Наставници разредне и предметне наставе Директор |
Прикупљање и чување у оквиру електронске педагошке документације Повратне информације електронским путем и преко Vibera Анализа планова и извештаја Извештај за ОС Израда извештаја (оперативни план Школе) за ШУ и слање координатору задуженом за општину Вождовац |
2. Израда плана рaда стручних сарадника
|
Разговори стручних сарадника, предлози, договор, размена идеја и материјала електронском поштом и путем друштвених мрежа (Viber) |
Стручни сарадници |
Извештаји Поврaтне информације електронски и путем друштвених мрежа (Viber) |
3. Додатна подршка ученицима и утврђивање начина пружања додатне подршке |
Упутства наставницима за рад са ученицима којима је потребна додатна подршка и ученицима који убрзано напредују Прилагођавање индивидуалних образовних планова ученика и планова индивидуализације новом начину одвијања наставе Редовна сарадња са родитељима ученика |
Психолог Педагог Одељењске старешине Наставници Директор |
Белешке и педагошка документација Праћење и вредновање планова ученика Повратне информације електронским путем и преко Vibera
|
4. Праћење тока on-line наставе ( учествовања и укључености ученика, оптерећености ученика и наставника ) |
Анализа недељног оперативног плана и предвиђених активности (дневних и недељних) Давање повратних информација наставницима
|
Педагог Директор Одељењске старешине Наставници |
Анализа остварености плана , укључености ученика у различите видове учења и усвојености садржаја (напредовање ученика) Праћење сугестија одељенских и разредних старешина -телефонски |
5. Психолошка помоћ ученицима и родитељима у превазилажењу стреса |
Савети и терапеутске технике за смањивање и савладавање ефеката негативног стреса услед ванредних околности |
Психолог у сарадњи са одељењским старешинама |
Електронским путем и по потреби телефонски |
6. Психосоцијална подршка наставницима и мотивисање |
Предлози и сугестије за отклањање потешкоћа и препоруке за даљи рад и учење у циљу одржавања потребног нивоа мотивације, ефикасног управљања процесом учења Подршка у комуникацији са ученицима и родитељима |
Стручни сарадници Наставници |
Анализа извештаја Повратне информације електронским путем или преко Viber група |
7. Подршка наставницима приликом начина праћења и вредновања рада ученика |
Давање конкретних упутстава и примера формативног и сумативног оцењивања |
Педагог Наставници |
Увид у педагошку документацију (електронским путем) и е- дневник |
8. Подршка ученицима
|
Припрема активности и материјала за ученике на тему одржавања мотивације за учење, организације слободног времена, боље организације учења, превазилажења криза и страхова, самопроцене сопственог напредовања |
Стручни сарадници Одељењске и разредне старешине Настaвници |
Анализе извештаја Чек листе Упитници Повратне информације електронским путем или преко Viber група |
9.Подршка родитељима |
Савети усмерени на јачање васпитних компетенција Израда текстова – упутстава и смерница за понашање у ванредним околностима: како помоћи деци у кризним ситуацијама, како помоћи детету да савлада страх, предлози за активности у слободном времену , предлози за бољу организацију учења |
Стручни сарадници Одељењске и разредне старешине |
Повратне информације електронским путем или преко Viber група |
10. Подршка ученицима који испољавају потешкоће у емоционалном и социјалном функционисању или савладавању градива |
Саветовање, едукација и корективни рад у циљу превазилажења одређених потешкоћа Сарадња са родитељима ученика |
Стручни сарадници Одељењске и разредне старешине Директор
|
Електронским путем или преко Vibera Табеларно Белешке и педагошка документација |
11. Реаговање у случајевима дигиталног насиља
|
Саветодавни рад, едукација, реаговање , спречавање и заустављање случајева дигиталног насиља |
Стручни сарадници Одељењске и разредне старешине Директор Помоћник директора Руководилац Тима за заштиту ученика.... |
Електронским путем Табеларно Праћење ефеката предузетих мера |
12. Помоћ ученицима осмог разреда у планирању будућег школовања и занимања |
Припрема материјала за професионалну оријентацију ученика Саветовање и смерница при одабиру средње школе и будућег занимања |
Психолог Одељењске старешине осмог разреда
|
Упитници Чек листе Тестови Електронским путем, путем vibera или платформе за учење |
13. Препоруке за културне садржаје Упућивање на корисне линкове и сајтове |
You tube канал писаца Ј. Петровић:“Читањац , играњац“ Понуде издавачких кућа – Креативни ц. -Читање поезије код куће Он-лајн представе („Б. Буха“, „Пинокио“, „Пан Театар“) Концерти Филхармоније, Виртуелна тура кроз Народни музеј Антологија српске књижевности (имају свој сајт) Као задатак и разонода: пронаћи информације о значајним личностима из света уметности или историјским личностима Виртуелне туре кроз светске музеје (npr. Apple tura kroz Ermitaz) You tube – слушање поезије и прича |
Библиотекар
ППС
ОС |
Повратне информације електронским путем или преко Viber група праћење прегледа школског сајта |
14. Препорука за читање |
Предлог литературе за ученике (Политикин Забавник on-line, Мала психологија, Како победити страх...) Кућне енциклопедије и лексикони Књиге-мозгалице: Урош Петровић, Имате ли кефало, Ко зна више – Мила Станојевић Бајфорд |
Библиотекар
ППС
ОС |
Повратне информације електронским путем или преко Viber група, праћење прегледа школског сајта
|
15. Стручно усавршавање |
Праћење стручне литературе, размена идеја и материјала Праћење онлајн обуке –Microsoft Teams... |
Стручни сарадници Наставници Директор Помоћник директора |
Примена наученог у планирању и реализацији активности |
16.Самовредновање рада школе SELFIE- ( Област -Дигиталне компетенције наставника и ученика и опремљеност школе дигиталним уређајима) |
On-line умрежавање и анкетирање ученика и наставника |
Педагог Помоћник директора Наставник разредне наставе |
Извештај о самовредновању (електронским путем) |
17. Техничка подршка за on-line наставу |
Е- поштом Директним контактом - телефонски |
Наставници информатике и ТиИО Директор Помоћник директора |
Електронским путем |